نحوه‌ی یافتن مدیر استخدام‌کننده از طریق لینکدین (LinkedIn)

می‌توانید تمام روز رزومه‌ها و فرم‌های درخواست شغلی را به «سیاه‌چاله‌ی» پورتال‌های استخدامی پرتاب کنید، اما این کار جستجوی شغلی شما را پیش نمی‌برد. اگر یک چیز باشد که جویندگان کار بدانند، این است که تلاش برای یافتن شغل از طریق سیستم‌های ردیابی متقاضی (Applicant Tracking Systems, ATS) که اکثر سازمان‌ها اکنون از آن استفاده می‌کنند، کاملاً اتلاف وقت است.
این بدتر از اتلاف وقت است – انرژی شما را هدر می‌دهد. بهتر است یک دسته رزومه‌ی کاغذی را روی صندلی مسافر ماشین خود بگذارید و با پنجره‌ی باز در بزرگراه رانندگی کنید. ممکن است یکی از رزومه‌های شما از پنجره به بیرون پرتاب شود و روی میز یک مدیر استخدام‌کننده فرود بیاید. استخدام از طریق “سیاه‌چاله” در حال منسوخ شدن است، اما نمی‌توانید منتظر فرآیند استخدام هوشمندانه‌تر و انسانی‌تر باشید. شما همین حالا به شغل نیاز دارید! باید مستقیماً برای مدیر استخدام‌کننده‌ی خود نامه بنویسید.
شما قرار است برای مدیر استخدام‌کننده‌ی خود – شخصی که ممکن است رئیس بعدی شما شود – نامه‌ای بفرستید، شبیه به نامه‌ی پوششی (cover letter)، اما با ترکیبی بسیار متفاوت. این نامه «نامه‌ی درد» (Pain Letter) نامیده می‌شود، زیرا در مورد درد و مشکلِ پشت آگهی استخدام صحبت می‌کند – چیزی که مدیر استخدام‌کننده‌ی شما را شب‌ها بیدار نگه می‌دارد.
این درد ممکن است مشتریان ناراضی باشد. ممکن است نرخ بالای جابه‌جایی کارکنان باشد، یا یک سیستم موجودی انبار که آنقدر به‌هم‌ریخته است که هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید چقدر موجودی در قفسه‌ها وجود دارد.
اگر دردی وجود نداشت، فرصت شغلی هم وجود نداشت. هیچ مدیر مالی عاقلی، بودجه‌ی استخدام یک کارمند جدید را تأیید نمی‌کند، مگر اینکه چیزی به‌شدت خراب باشد. این خبر خوبی برای شماست!
شما می‌خواهید “نامه‌ی درد” خود را مستقیماً از طریق پست به میز مدیر استخدام‌کننده‌ی خود بفرستید و کاملاً از پورتال استخدام “سیاه‌چاله” اجتناب کنید. شما «نامه‌ی درد» خود را در همان پاکت و منگنه شده به «رزومه‌ی با صدای انسانی» (Human-Voiced Resume) {ترجمه مراحل ده‌گانه تهیه این نوع رزومه} خود ارسال خواهید کرد. این بدان معناست که شما باید مدیر استخدام‌کننده‌ی خود را با نام شناسایی کنید و آدرس پستی او را به‌دست آورید. آدرس آسان است – این آدرس محل شرکت است.
حتی اگر مدیر استخدام‌کننده‌ی شما از خانه کار می‌کند، هنگامی که «نامه‌ی درد» و «رزومه‌ی با صدای انسانی» خود را به دفتر مرکزی سازمان یا شعبه‌ی آن‌ها در شهر خود ارسال کنید، آن‌ها نامه شما را به مدیر مربوطه هدایت می‌کنند، زیرا نام او در جلو و مرکز پاکت شما نوشته خواهد شد.
در تحقیقات ما، می‌توانیم نام مدیر استخدام‌کننده را در حدود نود درصد مواقع پیدا کنیم. این کار زمانی دشوار است که سازمان استخدام‌کننده، IBM یا برخی دیگر از غول‌های بزرگ شرکتی باشد که در آن صدها نفر عناوین شغلی یکسانی دارند. هنگامی که سازمان کمی کوچک‌تر است، یافتن مدیر استخدام‌کننده‌ی شما نسبتاً آسان است. اگر مدتی تلاش کردید و نتوانستید نام دقیق شخص را پیدا کنید، به سمت بالای چارت سازمانی بروید.
به مدیر عامل (CEO) نامه ننویسید، که یک مدیر اداری ترسناک دارد که آماده است «نامه‌ی درد» شما را که با دقت نوشته‌اید، مستقیماً به همان «سیاه‌چاله‌ای» که سعی در اجتناب از آن داشتید، پرتاب کند. اگر نمی‌توانید مدیر استخدام‌کننده‌ی خود را پیدا کنید، برای رئیس بخش مربوطه در شرکت هدف خود نامه بنویسید – برای مثال، مدیر ارشد بازاریابی (CMO)، مدیر ارشد مالی (CFO) یا مدیر ارشد فناوری (CTO).

  • در اینجا نحوه‌ی استفاده از لینکدین برای یافتن نام مدیر استخدام‌کننده‌ی شما آمده است:

به صفحه‌ی جستجوی پیشرفته‌ی افراد (Advanced People Search) در لینکدین بروید. یک نوار جستجو در بالای اکثر صفحات لینکدین مشاهده خواهید کرد. در کنار آن نوار، کلمه‌ی “پیشرفته” (Advanced) وجود دارد. روی آن کلمه کلیک کنید تا شما را به بخش جستجوی پیشرفته‌ی افراد در لینکدین ببرد.
در سمت چپ صفحه‌ی جستجوی پیشرفته‌ی افراد در لینکدین، گزینه‌های جستجو از جمله کلمه‌ی کلیدی (Keyword)، نام (First Name)، نام خانوادگی (Last Name) و غیره را مشاهده خواهید کرد. شما نام یا نام خانوادگی مدیر استخدام‌کننده‌ی خود را نمی‌دانید. این همان چیزی است که ما سعی داریم بفهمیم. شما نام شرکت را می‌دانید، بنابراین آن را در جستجوی خود قرار دهید و اکنون شروع به امتحان کردن عناوین شغلی کنید.
عنوان شغلی مدیر استخدام‌کننده‌ی شما به احتمال زیاد چه خواهد بود؟ اگر شما یک مأمور خرید هستید، مدیر استخدام‌کننده‌ی شما مدیر مواد، مدیر خرید، مدیر تدارکات، مدیر زنجیره‌ی تأمین یا مدیر عملیات نامیده می‌شود. همه‌ی این عناوین را در جستجوهای بعدی امتحان کنید و سپس همان عناوین را با “مدیر” (Director) به جای “مسئول” (Manager) امتحان کنید و اگر می‌خواهید، “معاون” (VP) را نیز امتحان کنید.
در عرض شش جستجو با استفاده از نام کارفرما و امتحان کردن محتمل‌ترین عناوین، نام مدیر استخدام‌کننده‌ی خود را در بیشتر مواقع پیدا خواهید کرد. اگر مدیر استخدام‌کننده‌ی شما کاربر لینکدین نیست، نترسید! ما دو ترفند دیگر هم داریم.

  • به وب‌سایت خود شرکت بروید

به وب‌سایت خود شرکت بروید و بخش “درباره‌ی ما” (About Us) آن‌ها را بررسی کنید و به دنبال بیوگرافی‌های مدیریتی (Management Bios) باشید. اگر سازمان به‌اندازه‌ای بزرگ است که مدیر استخدام‌کننده‌ی شما در صفحه‌ی بیوگرافی‌های مدیریتی فهرست نشده است، مدیر او یا رئیس رئیس او فهرست خواهد شد. این همان رئیس بخشی است که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم – برای مثال، مدیر ارشد اطلاعات (CIO) یا مدیر ارشد منابع انسانی (CHRO).

  • جستجوی گوگل

همچنین می‌توانید نام مدیر استخدام‌کننده‌ی خود را با استفاده از گوگل جستجو کنید. فقط یک جستجوی گوگل با استفاده از نام شرکت و هر یک از عناوینی که تصور می‌کنید مدیر استخدام‌کننده‌ی شما ممکن است داشته باشد، انجام دهید. به همین سادگی! هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا «رزومه‌ی با صدای انسانی» و «نامه‌ی درد» خود را به مدیر استخدام‌کننده‌ی خود برسانید، ارزش زمان و زحمتی را دارد که برای انجام آن صرف می‌کنید. بدترین کاری که می‌توانید با رزومه‌ی خود انجام دهید این است که آن را به “پورتال نابودی” پرتاب کنید تا بنشیند و به الکترون‌ها تبدیل شود، در حالی که شخص دیگری شغلی را به‌دست می‌آورد که شما بیش از حد برای آن واجد شرایط هستید.


این مطلب ترجمه آزادی است از این نوشته به قلم خانم لیز رایان
پی‌نوشت:

  • یک راه جدید: استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی برای یافتن نام و نام خانوادگی فرد مورد نظر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا