هند در توالتسازی انقلاب کرده است. قبل از روی کار آمدن نخست وزیر نارندرا مودی، کمتر از ۴۰ درصد مردم این کشور به توالت خانگی دسترسی داشتند، وضعیتی که وی متعهد شد با سرمایه گذاری میلیاردها دلار تغییر دهد. او کمپین «هند پاک» (Swachh Bharat Abhiyan) را در ۲ اکتبر ۲۰۱۴ با هدف از بین بردن اجابت مزاج در فضای باز (open defecation) طی ۵ سال راه اندازی کرد.
در اوایل اکتبر سال ۲۰۲۰، مودی به جمعیتی در شهر احمدآباد اعلام کرد که هند با ۱۱۰ میلیون توالت ساخته شده در پنج سال و ۶۰۰ میلیون نفر که به آنها دسترسی دارند، به هدف این کمپین رسیده است. این نمودار از داده های وزارت آب آشامیدنی و بهداشت استفاده می کند تا نشان دهد چگونه از زمان اجرای پروژه ، پوشش توالت هند به ۱۰۰ درصد رسیده است.
پینوشت: به امید روزی که وضعیت توالتهای جادههای بین شهری ایران هم بهبود پیدا کنه و توریستها بتونن با خیال راحت در این دستشوییها اجابت مزاج کنند، نه اینکه چند ساعت صبر کنند که به هتل برسند.