آقای Jacek Utko یک طراح روزنامه خارقالعاده لهستانی است که با طراحی مجدد مقالات در اروپای شرقی، نه تنها جایزه می گیرد، بلکه تیراژ روزنامه را تا ۱۰۰٪ افزایش میدهد. آیا طراحی خوب می تواند روزنامه را نجات دهد؟ شاید.
این معمار سابق، کار خود را با طراحی مجدد چندین روزنامه در کشورهای بلوک اتحاد جماهیر شوروی سابق آغاز کرد و از اصول اولیه شروع کرد. وی برای پی بردن به اهداف تجاری مقالات آنها از نزدیک با مدیران روزنامه همکاری کرد و سپس محصول را کاملاً متناسب با این اهداف اصلاح کرد. (و او از شکستن چند شبکه در این پروسه ترس نداشت.)
وی به عنوان مدیر هنری Puls Biznesu ورشو در سال ۲۰۰۴، این روزنامه را با محوریت کسب و کار کوچک دوباره طراحی کرد و بلافاصله جایزه SND را برای بهترین روزنامه طراحی شده در جهان برنده شد. خوانندگان پاسخ دادند و تیراژ بالا رفت. او اکنون مدیر هنری Bonnier Business Press است ، و بر مقالات در اروپای شرقی و کشورهای بالتیک نظارت می کند، و کارهایی که وی بر آنها نظارت می کند، علیرغم تیمهای کوچک و منابع محدود، برنده جوایز عمده (از جمله بهترین SND جهان در سال ۲۰۰۷ برای Äripäev استونی) می شود.
این سخنرانی تد را ببینید: