چند روز قبل از وقوع طوفان ایرما در جنوب فلوریدا، یک طراح گرافیک به نام اریک بیلی در توییتر یک سئوال مطرح کرد:
آیا کسی در مورد توانایی سایتهای خبری در شرایط بحرانی (که فقط پهنای باند کم در دسترس میشود) برای ارائه اطلاعات حساس و مهم تحقیق کرده است؟
این سئوال به موقع بود: دو روز بعد، CNN اعلام کرد که آنها یک نسخه فقط متنی سایتشان (بدون عکس و تبلیغات و فیلم) ایجاد کردهاند. جالبه که این سایت حتی اخبار صوتی را هم پوشش میدهد. بعد از آن بود که رادیوی ملی آمریکا (NPR) هم نسخه فقط متنی سایتش را ایجاد کرد.
این نوع سایتها علاوه بر امکان ارائه اطلاعات حساس در شرایط بحرانی، برای مخاطبانی که در کشورهای جهان سوم (که سرعت اینترنت بسیار پایین است)، یا مخاطبانی با مشکل بینایی هم مناسب است.
منبع: خلاصه ای از این نوشته
کاش سایتهای خبری ایرانی هم این کار خوب رو انجام بدن. خصوصا سایتهایی مثل شرق که هنوز واکنشگرا (ریسپانسیو) هم نشدند.