نتفللیکس در عرض چند سال، از گمنامی در اومد و شد یکی از مطرحترین برندهای جهان، و بالاخص در ایام کرونا بهترین عملکرد را نسبت به رقباش در صنعت سرگرمی داشت. چهجوری؟ این نوشته از فوربس یا ترجمهاش توسط دنیای اقتصاد رو بخونید. به طور خلاصه:
اما آنچه نتفلیکس را متمایز میکند، برای شرکتهایی که میخواهند از کار آن تقلید کنند، غیرممکن است: یک فرهنگ شفاف در ترکیب با بازآفرینی سریع و مداوم.
این نقل قول رید هستینگز (Reed Hastings)، همبنیانگذار این شرکت، هم تکان دهنده بود. توضیح اینکه ایشون بعد از پایان کالج، در سوازیلند آفریقا سرباز معلم بود و بخشی از روحیه کارآفرینی خود را مدیون همان دوران است و میگوید:
وقتی فقط با ۱۰ دلار در جیبتان در آفریقا میگردید، دیگر شروع یک کسبوکار خیلی ترسناک به نظر نمیرسد.