نتفلیکس چطور قواعد بازی صنعت پخش فیلم را به هم زد؟

نتفللیکس در عرض چند سال، از گمنامی در اومد و شد یکی از مطرح‌ترین برندهای جهان، و بالاخص در ایام کرونا بهترین عملکرد را نسبت به رقباش در صنعت سرگرمی داشت. چه‌جوری؟ این نوشته از فوربس یا ترجمه‌اش توسط دنیای اقتصاد رو بخونید. به طور خلاصه:

اما آنچه نتفلیکس را متمایز می‌کند، برای شرکت‌هایی که می‌خواهند از کار آن تقلید کنند، غیرممکن است: یک فرهنگ شفاف در ترکیب با بازآفرینی سریع و مداوم.

این نقل قول رید هستینگز (Reed Hastings)، هم‌بنیانگذار این شرکت، هم تکان دهنده بود. توضیح اینکه ایشون بعد از پایان کالج، در سوازیلند آفریقا سرباز معلم بود و بخشی از روحیه کارآفرینی خود را مدیون همان دوران است و می‌گوید:

وقتی فقط با ۱۰ دلار در جیبتان در آفریقا می‌گردید، دیگر شروع یک کسب‌وکار خیلی ترسناک به نظر نمی‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا